Gyomorból hörgő malac domolykók

00 Hajnali háromkor az ébresztő hangjára keltem. Meg kell mondjam nem esett túl jól. Tizenegy is elmúlt mire sikerült elaludnom. Na nem az izgalmak miatt, valahogy azon már túl vagyok, hogy egy peca előtt forgolódjak. Oka az volt, hogy előző nap délelőttje  óta fájt a gyomrom. Szokásos rituálék, majd irány a vasút. Gyalog jó fél óra az iparnegyeden keresztül. Amikor hajnali négykor egy borjú nagyságú rotweiler típusú őrkutya gyomorból hörögve ront neki belülről a kerítésnek, akkor csak reménykedni tud az ember fia, hogy nincs “rés a pajzson”. Eközben azon gondolkodsz, ha mégis lenne, akkor melyik botot próbálod a torkán letuszkolni!

Álomból valóság

00 Álomból valóság
Állok a Zagyvában egy híd alatti sekély részen és éppen egy nagy domolykót próbálok megfogni. Látom a szedéseket és az is látszik, hogy elég testes példányok is portyáznak. Az egyik dobásnál, ahogy csalim vízre ér jön a tolóhullám és már fárasztok is egy hatalmas domolykót, de közben érdekes hangokat kezdek el hallani mintha valami szokatlanul más lenne. Gyorsan távolodik az egész esemény és egy pillanat alatt szertefoszlik.

Ismerkedés a tenkarával – avagy a kis kínai

Jó két éve hallottam először a tenkara nevezetű módszerről. Akkor Aurél egy horgásztalálkozó keretein belül mutatta meg a botot és tartott bemutatót abból, hogy mi is ez. Akkor magamban kicsit mosolyogtam a módszeren… még jobban, amikor Pali barátom azt mondta a botra célozva, hogy neki van ilyen „tenkarája”. Egy időre ennyiben maradtunk.

Zagyvai domolykók és a hand made csalik 2.

00 Zagyvai domolykók és a hand made csalik 2.

Az augusztusi meleg miatt egy olyan Zagyva szakaszra terveztem pecát, ahol kicsit talán komfortosabban érezheti magát a horgász. Ez a szakasz teljesen erdőben van így valamilyen szinten elkerülhető a nagy meleg, de legalábbis a nap tűző sugarai ellen menedéket nyújtanak a fák lombjai. Lányommal mentem ezért nem akartam korai kezdést, dél volt mikor kiértünk. A hely nagyon hangulatos, még ha a hal nem is megy úgy, mint ahogy az ember várná akkor is nagyon jól el lehet tölteni az időt.

Egy tudóssal az Ipoly partján

00 Egy tudóssal az Ipoly partján

Talán emlékeztek rá, hogy megénekeltem már két Ipolyi betlimet itt egy cikk formájában. A mai napig nem tértem napirendre ezek felett, így amikor Scientist nicknévre keresztelt fórumtársunk közös peca lehetőségeként a Duna és az Ipoly helyszíneket vetette fel, én egyből az utóbbira voksoltam. Egyrészt a Duna itt van nem messze, másrészt az Ipollyal még van egy lezáratlan ügyem. Szombati ebéd után így nem az F-1-es időmérőt és a vele járó órácska szundikálásást választottam, hanem a már előző este összepakolt szerelésemet pakoltam be a kocsiba és meg sem álltam Tudós fórumtársunkig.

Zagyvai domolykók és a hand made csalik

01 Mindig nagy álmom volt egy-két kapitális domolykót megfogni, de a zagyvának a felső szakaszán a kis vízhozam miatt ezt nem nagyon tartottam lehetségesnek. Szerencsére az utóbbi két évben ezt megcáfolta szeretett kis folyóm és sikerült is fognom szép példányokat, de az igazán nagyok mindig megléptek vagy éppen én bénáztam el őket. Tegnap viszont szerencsével jártam és végre megfoghattam életem domiját. Na de kezdjük az elején. Nem rég kezdtem el saját magamnak műcsalikat farigcsálni és mivel én már specializálódtam a domolykókra, így megpróbáltam olyan csalikat létrehozni (színben, formában, mozgásban) ami a legingerlőbb lehet a számukra.

A Garam domolykói

00A Garam domolykói

Régóta vártunk arra, hogy ez a két csillag együttálljon, jelesül: a Garam alsó részének vízállása lehetővé teszi a gázlós horgászatot, és legyen annyi szabadidőnk, hogy egy ilyen időpontban horgásztúrát szervezhessünk oda. Ez a múlt szombaton sikerült is.

Vasárnap

00 Vasárnap reggel volt, negyed öt. Már felkelt a Nap, amikor felébredtem.  Ilyenkor, még félálomban szoktam újra és újra megfontolni, hogy neki induljak-e a horgászatnak. Általában az ágy simán győzedelmeskedik a halfogási ösztöneim felett és visszahúz, de kivételesen erőt vettem magamon.  Hideg vízzel gyorsan megmosakodtam, hátha segít kicsit felélénkülni, és hogy biztosan sikerüljön az indulás, már húztam magamra a talán már újkorában is halszagú horgásznadrágom, aminek zsebeiben két kis vízhatlan dobozban halkan zörögtek a mostanában legbeváltabb domolykós wobblereim.  A lépcsőház állott, meleg levegőjéből, finoman szólva élőhalottként ballagtam a garázs felé, autómba zombi állapotomhoz képest sietősen dobáltam vissza az előző este - feleslegesen - kipakolt horgászcuccom. Siettem, mintha bármit is lekéshetnék, pedig még azt sem tudtam, hogy egyáltalán hova, merre induljak horgászni. Menet közben döntöttem, hogy egy olyan folyószakaszt járok be, ahol az idén még nem próbáltam becserkészni a domolykókat.

Az Ipoly - három szemszögből

Csupán néhány órát aludtam, amikor csörgött a vekker. Első rémületemben nem értem, miért szólalt meg ilyen korán, de amint rájöttem, hogy horgászni megyek, azonnal kipattant a szemem. Azt hiszem, rájöttem a neuro-biológiai relativitás elméletére, miszerint a reggeli fáradtság csak akkor jelentkezik, amikor az ember nem horgászni indul.

Különösen szép volt a hajnali óra, hiszen egy legendás vizet terveztünk meglátogatni, amire Halmschlager Márton beszámolója hívta fel a figyelmünket. A fehér paripámmal felvettem Fefét majd Bálintot, és az adminisztrátori különítmény elindult az Ipoly felé.