Visszatérés a Szigetközbe

00 Visszatérés a Szigetközbe

Fárasztó nap volt az a szombat. Skill ült mellettem és próbáltam ébren maradni, a kormánnyal kezemben. Az elválás előtt még feltettem az utolsó viccnek szánt kérdésem: „Mikor megyünk vissza?” . „Nemsokára. Maradt még ott elszámolni valóm!”, volt a vadnyugati stílusú válasz. Éjfél már rég elmúlt, mire kipakoltam a cuccom a lakásba, közben már azon gondolkoztam, mikor mehetek az új túrára revansot venni Skillel karöltve.

Ásványráró-Szigetköz

001959. szeptember 26, szombat

„Csomagolunk, csónakokat visszaadjuk, majd nagy sóhajtások között magunkra vesszük a hátizsákot és elindulunk. Nem búcsúzunk hosszú időre. Valamennyien tudjuk, hogy a következő szeptember megint összehoz valamennyiünket. A gyerekek megszokott zajos vidámsággal kísérnek a kapuig, és az egész Böősi család integet, amíg felkanyarodunk az árvédelmi töltésre. Felesleges kapaszkodó, hiszen el tudnánk vonulni a gát alatti füves ösvényen is, csak akkor nem látnánk a vizet. A szigetközi vizet, ami mindenekfelett a szívünkhöz nőtt, ami két héten át hűséges szövetségesünk, meghitt cimboránk volt a halak elleni vállalkozásban. Még egyszer végigjártatjuk szemünket az elénk táruló szakaszon. Ott a hátunk mögött a hajózóág, ami a Disznódülő-torok felé vezet, tőle jobbra a bubifrizurás füzek mögött a Békaéri kanyargó ága, itt előttünk jobbra kanyarodtunk annyiszor a Felső-Újsziget-zárás felé. A Pókmacskási, a Szürke, a Szilfási, a Gatyai, az Árvai, a tuskóság csukabányája már mind elbújt a rengeteg erdők mögött. Viszontlátásra, te áldott szigetközi víz, horgászok eldorádója, halak, vadak paradicsoma! Viszontlátásra az elkövetkező szeptemberben!”

A szegmens

00 Előszezon az Ipolyon

Első vers: a misztifikáció-gyanús filozófiai alapvetés.
A szegmensre nincs egzakt definíció, mert a szegmens egy komplex életérzés, és még attól is több. Egy a tudattól, a materiális világtól független, az ésszerűséggel párhuzamos, de az agyon-unott közhelyekre fittyet hányó valóság. Lényegébe éppúgy beletartozik a sajtóban is megtalálható tényektől kezdve, a közhiedelem szerinti vélekedéseken keresztül a horgászatról általunk vallott igazságig minden, és még ettől is több: a vizek, a halak, a felszerelés, a technika és a társak…
Ez tehát a szegmens, mely öröktől fogva létezik, részei vagyunk, végletesen relatív, és az idegen kutakodó elemzések górcsöve alól amőboid tulajdonságai révén mindig kicsúszó entitás.

A Szurdok domolykói

00 A Szurdok domolykói.

Igen Szurdok, így neveztem el vagy inkább csak rövidítettem, de semmiféle extrára nem kell gondolni, ő egy kis falucska a Mátra lábánál ahol szeretett kis folyóm a Zagyva folyik keresztül. Nem nagyon szeretek másfelé járni a megszokott helyeimen kívül, de egyszer arrafelé jöttünk haza egy Mátrai kirándulásról és magával ragadott ezen rész szépsége. El is terveztem, hogy felderítem ezt a szakaszt. Talán két hét múlva már meg is ejtettem első pecámat és nem is eredménytelenül, de azért ez még inkább csak a felderítés napja volt. A terep számomra teljesen szokatlan, szinte végig szakadt part szegélyezi és szerencsére itt még nem kezdték el kiirtani a fákat, bokrokat sem, igazi vadregényes pálya.

Ipolyi napok krónikája

00Ipolyi napok krónikája

Az idei évem nyarát leginkább az Ipolynak szentelem. Egyszerűen megtetszett már elsőre, amolyan megláttam és megszerettem dolog volt ez. Vadregényes folyó, viszonylag közel a fővároshoz, sok helyen hosszan gázolható és a halfaunájában pedig a könnyűpergetők is megtalálják kedvenc halaikat. Ebben az írásban Skill és Sky sporttárssal történt kalandjaimat szeretném veletek megosztani. Remélem tetszeni fog, hiszen minden benne van, amiért szeretünk pecázni.

Négyen a Dunajecen

00 Négyen a Dunajecen,

avagy H_Marci és a három bűnöző

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is tervbe vettem egy-két dunajeci pisztrángozást. Az eddigi tapasztalatokból kiindulva úgy gondoltam, hogy az első májusban lesz, mert addigra elolvad a hó és már nem lesznek áradások sem. Tervem megvalósításához útitársakat kerestem, ami szerencsére nem tartott sokáig. Az öcsém rögtön lestoppolt egy helyet, a fórumról pedig Joci és H_Marci jelentkezett. Sajnos az általam kedvelt és már viszonylag jól ismert részen a halak védelme érdekében szeptember 30–ig megtiltották a pergető horgászatot, így új hely után kellett néznem. Lengyel ismerősömmel való konzultáció után a választás Szczawnica–ra esett. Itt egy kb. 5 km–es szakasz állt rendelkezésünkre, a környékről pedig szép fogásokról kaptam híreket.

Útikalauz, kezdő UL pergetőknek!

00 Útikalauz, kezdő UL pergetőknek! (Avagy, tétova lépéseim ismertetése az UL pergetés világában.)

Kedves olvasóm! Az idő is egyre hidegebb mostaniban, kevesebbet is járunk már horgászni, és a tilalom is (csuka és süllő esetében) lassan itt a nyakunkon. Ilyenkor mindenkinek egyre többször jutnak eszébe az elmúlt szezon szép fogásai, élményei. Kicsit talán leltárt is készítünk, hogy mi is történt szép hobbink művelése közben. Milyen újdonsággal ismerkedtünk meg, és mi volt vele a tapasztalat. Ahogy a címben már írtam, nekem az UL pergetés volt a 2012. év újdonsága.

Egyszer fent, egyszer lent

December.

Ez a hónap pár éve azonos volt számomra a reménykedéssel. Reménykedtem abban, hogy a víz még sokáig ellen áll a hideg szorításának. Mert amikor a jég győzedelmeskedett védő pajzsot tartva a telelő halak fölé, az számomra a horgászat megszűntét és egy hosszú gyötrelmes várakozás kezdetét jelentette. Azóta megváltozott sok minden. Szerencsés helyzetben vagyok, hogy el tudok zarándokolni olyan folyóvizekre is amik egyáltalán nem, vagy csak pár röpke hétre hajtanak fejet a mínuszok előtt. Mégis a közeli tavakra a legegyszerűbb eljutnom. A mátraterenyei és mátraszelei tó jelenti utóbbi időben azt a közeli bázist amit nyugodtan ki tudok használni, ha nincs egy egész napom a horgászatra. A két közeli vízre akár 1-1 óra dobálás erejéig is érdemes elszaladni hisz autóval alig 5 perc az út.

Betli szagú sügér peca

00 Betli szagú sügér peca

A Tisza-tó. Egy hely ami idén rengeteg örömöt szerzett nekem. Emlékszem az első pár alkalomra mikor csak mentünk és mentünk, hogy minél nagyobb területet megismerhessünk ebből a paradicsomból. Aztán egyre inkább a horgászatra fókuszáltunk. Balinok után a kősüllőké és a süllőké lett a főszerep. Több jó helyet is sikerült találnunk, ahol eredményesen kergettük a tüskés hátú ragadozókat. Mégis egy olyan merész lépésre szántuk el magunk, hogy ezeket feladva megpróbálunk a leengedett tározóból halakat fogni.